F1 2011
bestdownload
هرچی از بازی بخوای

بازی F1 2010 برای Codemasters نتایج خوبی داشت. در خاورمیانه دومین بازی پر فروش ورزشی بود و در اروپا هم خیلی خوب عمل كرد. بازی در جدول فروش هفتگی، بسیار درخشانی ظاهر شد و به سرگرمی اصلی طرفداران سری مسابقات F1 تبدیل شد. داستان جالبی پشت این موفقیت وجود دارد. استودیوی Codemasters Birmingham یك استودیوی تازه تأسیس بود كه هدف آن خلق بهترین بازی های مسابقه ای در بازار بود. آن ها سراغ سبكی رفتند كه سال ها بود توجه خاصی به آن نمی شد و به همین دلیل تیم تازه تأسیس سراغ سری مسابقات F1 رفتند. F1 2010 اصول را خیلی خوب رعایت كرد و مسابقه ای با جزئیات و با كیفیت ارائه كرد و با شعار ”Be the Driver, Live the Life” سعی كرد كه به مسابقات حس و حالی دیگر بدهد و كمی درام به آن اضافه كند.

استفن هود (Stephen Hood) طراح ارشد بازی می گوید: "فكر می كنم که ما برای نسخه اول خیلی بلند پرواز بودیم و Be the Driver, Live the Life مسئولیت بزرگی بود، ولی ما باید آن كار را انجام می دادیم تا به همه بگوییم كه كاری جدید و متفاوت می کنیم و فقط یك بازی مسابقه ای F1 دیگر نیستیم." F1 2010 با وجود تمام سختی های آن یك مرحله اكتشافی برای سازندگان بود و در حقیقت آن ها با این بازی خود را ارزیابی كردند و نقاط قوت و ضعف خود را شناختند. هود می گوید: "بیشتر كار اولیه ما در زمینه تكنولوژی بود. در سری قبل، ما سعی می كردیم بازی را سرهم كنیم و ساختار آن را تشكیل دهیم و با F1 2011 می خواهیم كاری كه واقعاً دوست داریم با بازی انجام دهیم را امكان پذیر كنیم."

به نظر می رسد که بیشتر اعضای تیم Codemasters Birmingham دوست دارند كه ایده های اصلی بازی قبل را بازبینی كرده و آن را دوباره تعریف كنند كه بنا به بد نبودن این ایده ها در نسخه قبل، به نظر كار درستی را انجام می دهند. Be the Driver, Live the Life هنوز هم وجود دارد و خیلی تغییرات در آن اجرا شده و بسیار بهینه تر از قبل كار شده است. حس درام در یك مسابقه F1 در این بازی خیلی خوب پرداخته شده كه اینبار انیمیشن های بیشتری قبل و بعد از مسابقه در آن وجود خواهند داشت. جدا از زمین ها و جاده ها، اینبار پیست های تمرینی از F1 2010 و DiRT 2 به این بازی بازگشته اند و همانند قبل شما از دید اول-شخص اتاق جدایی برای خود دارید كه می توانید ایمیل ها و اخبار را چك كنید و متوجه شوید كه واكنش دیگران نسبت به مسابقات شما چه هست.

شعار اینبار F1 2011 طولانی تر و البته كامل تر از قبل است. Be the Driver, Live the Life, Go Compete نشان می دهد كه سازندگان هنوز به نكات موفق قبل پایبند هستند و مضامین بیشتری هم به این شماره اضافه كرده اند و حال F1 2011 زمینه های بیشتری را پوشش می دهد. بخش چندنفره بازی اینبار خیلی جدی تر گرفته شده و برای اولین بار Split-Screen هم در بازی وجود دارد كه می توانید در آن به صورت Co-Op بازی كنید. بخش آنلاین بازی خیلی قوی تر شده و با توجه به اینكه بخش چندنفره F1 2010 هنوز هم باقی مانده، این موضوع خیلی مهم جلوه می كند. اینبار این بخش قوی تر و چالش برانگیزتر شده است.

بخش مكانیك بازی همچنان وجود دارد و اینبار خیلی بهتر كار شده است. شما باید ماشین خود را قبل از هر مسابقه (خصوصاً مسابقه های طولانی مثل زمین های موناکو) از نظر مكانیكی آماده كنید تا با مشكلی روبرو نشوید. اشتباهات شما در این بخش در طول مسابقه می تواند به عملكرد شما صدمه بزند، پس باید خیلی با فكر كار خود را انجام دهید. شما یك مكانیك در طول هر بخش دارید كه اگر ماشین شما در جایی ضعف داشته باشد، به شما اعلام می كند كه مبنی بر این كه زمین مسابقه بعدی به چه شكل است، این كار را انجام دهید. این اشارات می تواند برای شما قبل از مسابقه و سرانجام در طول رانندگی خیلی مفید باشد.

هندلینگ بازی اینبار روان تر شده و ماشین ها در عین واقعی تر شدن، از نظر هندلینگ خیلی راحت تر كنترل می شوند. هود می گوید: "بعضی وقت ها ماشین ها خیلی سریع می رفتند. مشكلی كه F1 2010 با آن روبرو بود، این بود كه ماشین ها خیلی سریع بودند و همین موضوع گاه مشكلاتی در ترمز كردن ایجاد می كرد. اینبار در 2011 می خواهیم ماشین ها را خیلی بالانس تر بكنیم که این امر با دانش خودتان میسر خواهد بود." كنترل ماشین ها خیلی سریع تر عمل خواهد كرد و فیزیك وزنی آن ها هم اصلاح خواهد شد. سازندگان سعی می كنند رفتارهای كاملاً شبیه سازی شده ای برای سایر بخش های ماشین از جمله تایرها طراحی كنند كه سرانجام وقتی در كنار هم قرار می گیرند و كار می كنند، كاملاً كارآمد جلوه كنند.

بازی طوری طراحی شده كه دوباره سالی پر نعمت را، چه برای Codemasters و چه برای ورزش F1 به ارمغان بیاورد. اگر F1 2010 یك سری مشكلات داشت، F1 2011 با رفع این موارد، قصد دارد در كنار بزرگان سبك مسابقه ای قرار بگیرد. این بازی سال پیش در برابر Gran Turismo 5 قرار گرفت و شانه به شانه آن بازی از نظر امتیاز حركت كرد. اینبار آن ها با Forza Motorsport 4 روبرو هستند. هود می گوید: "من سری Forza را دوست دارم، ولی فكر می كنم رفتن به سمت Kinect باعث شود كه آن ها از هسته اصلی خود جدا شوند. در مورد قابلیت های جدید، مطمئن نیستم و به نظر آن ها زیاد در مورد این قابلیت ها چیزی نمی گویند. ما همیشه گفته ایم كه در كنار Forza و Gran Turismo باید F1 هم داشته باشیم، ولی در حال حاضر فكر می كنم بتوانیم شكستشان بدهیم."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 25 / 3 / 1390برچسب:F1 2011,
ارسال توسط شاهرخ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 82
بازدید کل : 41207
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1